Forum Klub Rowerowy Zwoleń Strona Główna Klub Rowerowy Zwoleń
Rowery Zwoleń
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

konserwacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Rowerowy Zwoleń Strona Główna -> Rowery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x.KD
VIP



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom=Zwoleń=Rzym

PostWysłany: Wto 12:45, 31 Sty 2006    Temat postu: konserwacja

jest czas martwy dla roweru,więc dobrze teraz przygotować się do sezonu,czy możecie doradzić jak zadbać o rower.Czy oddać go najlepiej do zakładu i powierzyć w ręce fachowców,czy taniej i pewniej wyjdzie zrobić to swoimi sposobami? Jakimi preparatami smarować łańcuch??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snaakee
VIP



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zwoleń/W-wa

PostWysłany: Wto 13:03, 31 Sty 2006    Temat postu:

ja generalnie do konserwacji używam dużo bieżącej wody Wink... Potem do sucha wycieram. Natomiast do konserwacji łańcucha używam wd40. Do zwykłej konserwacji zimowej (żeby rower nie skorodował) i zabezpieczenia łańcucha wizyta u specjalisty jest zbędna - samemu można to zrobić, a wd40 kosztuje ok 12 zł. Natomiast jeżeli chodzi o likwidowanie luzów w kole, centrowanie itp., to ja raczej oddaję to w ręce osób, które już kilka razy to wykonywały. Jeżeli łańcuch jest zapiaszczony, to są specjalne maszynki do czyszczenia łańcuchów, ewentualnie szczotki. Koszty różne w zależności od zasad działania od kilkudziesięciu do kilkuset zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaRo
VIP



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zwoleń

PostWysłany: Wto 13:12, 31 Sty 2006    Temat postu:

Przepraszam lecz tu juz musze sie z Toba nie zgodzic choc jestes bardzo dobrym bikerem ale wiesz powiem Ci, ze WD40 nie jest dobrym przeparatem poczatkowo daje dobre skutki lecz po czasie rozpuszcza to czego nie trzeba i oczywiscie lepiej aby nie dostal sie do piast bo sie zurzyja nie spodziewanie szybko ja osobiscie urzywam troche drogie ale skutecznego przeparatu Finish line na suche tereny teflon plus a na mokre Cross Country oczywiscie po uprzednim dokladnym wyczysczeniu lancucha. aa reszte zabiegow oddaje do serrwisu ze wzgledu na obejrzenie przygotowanie i ustawienie juz calego roweru!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snaakee
VIP



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zwoleń/W-wa

PostWysłany: Wto 13:16, 31 Sty 2006    Temat postu:

hmmm, nie wiedziałem o tym. W dziedzinie konserwacji to jestem noga, ale jak dotąd rower nie psuł się specjalnie (dopiero w tym roku musiałem zmieniać łożyska). A co powiesz o konieczności zmieniania łańcucha co 2 tys. km? Bo ja nie do końca to rozumiem. Mój kumpel wymienia łańcuchy zo 2 tys. Tłumaczył mi, że chodzi tu o zużywanie się zębatek i łańcucha samego. Ja używam jednego łańcucha przez ostyatnie 5 tys. km i nic złego się nie stało. A eksploatowałem rower dość intensywnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaRo
VIP



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zwoleń

PostWysłany: Wto 13:22, 31 Sty 2006    Temat postu:

Widzisz juz sam lozyska prawdopodonie zmieniles wlasnie z tego wzgledu co pisalem wczesniej. Kolega bardzo dobrze mowi ja nawet slyszalem ze jezeli lancuch jest narazany na wysilek to nawet i okolo 1tysiaca. Dokladnie tak jest lancuch przekraczajacy te kilometry sie rozciaga inaczej wyciera kasete i rownierz sie i ona niszczy. teraz juz nie zauwazasz ale pewnie gorzej zmieniaja sie przelozenia i glosniej pracuje. Ale ja podobnie jak Ty musialem sprawdzic na sobie bo juz chyba tez mam ponad 5tys i nie zmienilem lancucha i teraz musze zmienic jedno i drugie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x.KD
VIP



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom=Zwoleń=Rzym

PostWysłany: Wto 13:22, 31 Sty 2006    Temat postu:

dzięki za fachową pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meciek
Stały bywalec



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:12, 31 Sty 2006    Temat postu:

Jaki ten sezon martwy Very Happy co ty mowisz :] a co do konserwacji no to coz pucujemy do polysku smarowanie lancucha, sterow, centrowanie gdy potrzeba kolek no i odpowietrzanie hamulcow ktore ostatnio mnie denerwuja bo jedengo dnia robilem to 3 razy :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Rowerowy Zwoleń Strona Główna -> Rowery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin