|
Klub Rowerowy Zwoleń Rowery Zwoleń
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
x.KD
VIP
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom=Zwoleń=Rzym
|
Wysłany: Wto 12:45, 31 Sty 2006 Temat postu: konserwacja |
|
|
jest czas martwy dla roweru,więc dobrze teraz przygotować się do sezonu,czy możecie doradzić jak zadbać o rower.Czy oddać go najlepiej do zakładu i powierzyć w ręce fachowców,czy taniej i pewniej wyjdzie zrobić to swoimi sposobami? Jakimi preparatami smarować łańcuch??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snaakee
VIP
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zwoleń/W-wa
|
Wysłany: Wto 13:03, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ja generalnie do konserwacji używam dużo bieżącej wody ... Potem do sucha wycieram. Natomiast do konserwacji łańcucha używam wd40. Do zwykłej konserwacji zimowej (żeby rower nie skorodował) i zabezpieczenia łańcucha wizyta u specjalisty jest zbędna - samemu można to zrobić, a wd40 kosztuje ok 12 zł. Natomiast jeżeli chodzi o likwidowanie luzów w kole, centrowanie itp., to ja raczej oddaję to w ręce osób, które już kilka razy to wykonywały. Jeżeli łańcuch jest zapiaszczony, to są specjalne maszynki do czyszczenia łańcuchów, ewentualnie szczotki. Koszty różne w zależności od zasad działania od kilkudziesięciu do kilkuset zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaRo
VIP
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: Wto 13:12, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przepraszam lecz tu juz musze sie z Toba nie zgodzic choc jestes bardzo dobrym bikerem ale wiesz powiem Ci, ze WD40 nie jest dobrym przeparatem poczatkowo daje dobre skutki lecz po czasie rozpuszcza to czego nie trzeba i oczywiscie lepiej aby nie dostal sie do piast bo sie zurzyja nie spodziewanie szybko ja osobiscie urzywam troche drogie ale skutecznego przeparatu Finish line na suche tereny teflon plus a na mokre Cross Country oczywiscie po uprzednim dokladnym wyczysczeniu lancucha. aa reszte zabiegow oddaje do serrwisu ze wzgledu na obejrzenie przygotowanie i ustawienie juz calego roweru!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snaakee
VIP
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zwoleń/W-wa
|
Wysłany: Wto 13:16, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
hmmm, nie wiedziałem o tym. W dziedzinie konserwacji to jestem noga, ale jak dotąd rower nie psuł się specjalnie (dopiero w tym roku musiałem zmieniać łożyska). A co powiesz o konieczności zmieniania łańcucha co 2 tys. km? Bo ja nie do końca to rozumiem. Mój kumpel wymienia łańcuchy zo 2 tys. Tłumaczył mi, że chodzi tu o zużywanie się zębatek i łańcucha samego. Ja używam jednego łańcucha przez ostyatnie 5 tys. km i nic złego się nie stało. A eksploatowałem rower dość intensywnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaRo
VIP
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: Wto 13:22, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Widzisz juz sam lozyska prawdopodonie zmieniles wlasnie z tego wzgledu co pisalem wczesniej. Kolega bardzo dobrze mowi ja nawet slyszalem ze jezeli lancuch jest narazany na wysilek to nawet i okolo 1tysiaca. Dokladnie tak jest lancuch przekraczajacy te kilometry sie rozciaga inaczej wyciera kasete i rownierz sie i ona niszczy. teraz juz nie zauwazasz ale pewnie gorzej zmieniaja sie przelozenia i glosniej pracuje. Ale ja podobnie jak Ty musialem sprawdzic na sobie bo juz chyba tez mam ponad 5tys i nie zmienilem lancucha i teraz musze zmienic jedno i drugie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
x.KD
VIP
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom=Zwoleń=Rzym
|
Wysłany: Wto 13:22, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
dzięki za fachową pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meciek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16:12, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Jaki ten sezon martwy co ty mowisz :] a co do konserwacji no to coz pucujemy do polysku smarowanie lancucha, sterow, centrowanie gdy potrzeba kolek no i odpowietrzanie hamulcow ktore ostatnio mnie denerwuja bo jedengo dnia robilem to 3 razy :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|