|
Klub Rowerowy Zwoleń Rowery Zwoleń
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snaakee
VIP
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zwoleń/W-wa
|
Wysłany: Czw 20:00, 02 Lut 2006 Temat postu: [poradnik] Konserwacja i czyszczenie |
|
|
Rower powinno się czyścić co najmniej po przejechaniu - 200 km, a za każdym razem, gdy złapie nas deszcz.
Rower powinno się czyszcić przed i po sezonie.
Zabrudzenia usuwa się mokrą gąbką lub szmatką często przepłukiwaną w wodzie. Nie należy czyścić roweru na sucho, gdyż może to spowodować rysy. Wymyty rower wycieramy do sucha czystą szmatką.
Części lakierowane i chromowane roweru należy konserwować przeznaczonymi do tego środkami.
Pokrycie siodełka z tworzywa sztucznego, myje się wodą z dodatkiem mydła i po spłukaniu wodą wyciera do sucha. (Nie należy używać rozpuszczalników benzynowych, nitro itp.). Podczas intensywnego używania roweru należy szczególnie konserwować łańcuch, co najmniej dwukrotnie w roku. Po starannym oczyszczeniu szczotką i przepłukaniu benzyną ekstrakcyjną, dla zabezpieczenia przed korozją wskazane jest posmarowanie oliwką lub preparatem typu WD-40.
Kiedy smaruje się rower:
a) łożyska kulkowe smarujemy smarem stałym
CO 6 MIESIĘCY:
- łożyska piasty przedniej
- łożyska piasty tylnej
co 12 miesięcy:
- łożyska kierownicy
- łożyska mechanizmu korbowego
b) olejem mineralnym smarujemy następujące ruchome części roweru
co 6 miesięcy- osie dźwigni hamulców i osie szczęk hamulcowych
- cięgna hamulców i cięgna przerzutek
- części ruchome przerzutek
Ślady korozji, głośna czy nietypowa praca podzespołów roweru sygnalizują konieczność przeglądu, naprawy, konserwacji itp.
Jeżeli nie jesteśmy do końca pewni, co nie działa albo jak to naprawić, to należy zgłosić się po pomoc do fachowca.
na podstawie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meciek
Stały bywalec
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:09, 02 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
to ja powiem o odpowietrzaniu hydraulikow:
Strzykawa przynajmniej 20ml (30ml najlepiej) dot 4 przeźroczysty wężyk którym połączysz strzykawke z odpowietrznikem w zacisku i odrobina dobrych checi
1) napełniasz strzykawe płynem coby bąbelków nie było
2) podpinosz wężyk do strzykawki i naciskasz tłok coby płyn doszedł do końca wężyka, potem to aplikujesz nasówając na odpowietrznik.
3) ustawiasz klamke wcoby dekeil zbiornika wyrównawczego był w poziomie i odkryncosz wyjmując membrane.
4) bierzesz bodajże klucz płaski 8 i delikatnie odkrecasz odpowietrznik zeby otworzyc obieg.
5) powoli przelewasz płynem układ, ze zbiornika wyrównawczego zbierasz wylewajacy sie płyn. Naciśnij na klamke coby ewentualnego bąbla z tłoczka wypędzić. Jak dochodzisz do momentu że dwa razy zebrałeś płyn i juz sie zebrał znowu a żaden bąbelek nie wyskoczył kładziesz delikatnie membrane tak żeby nie było pod nia powietrza, przykrecasz dekiel, zakrecasz odpowietrznik, odpinasz wężyk, sprzątasz ten syf co żeś zrobił w piwnicy i możesz jeździć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|